Badanie, które OneMulti i InsightOut Lab przeprowadziły wraz z Press-Service i panelem Ariadna, pokazało, że dziennikarze tęsknią za konferencjami stacjonarnymi. Prawie połowa jest w stanie nawet tu i teraz, w trakcie pandemii, pojawić się na konferencji tradycyjnej. To chyba nie dziwi – wszyscy tęsknimy za normalnością. 

Jaka jednak będzie normalność, gdy kurz po wirusie opadnie? Chyba jednak nie do końca offline’owa. Mamy za dużo dobrych doświadczeń płynących z organizacji spotkań wirtualnych. Oszczędność czasu, czy możliwość obejrzenia materiału w odpowiednim dla siebie momencie to jedne z nich. 

Agencje i klienci zrealizowali i zrealizowały tony eventów online, część zainwestowała we własne technologie. Takiego kapitału nie pozbywa się. Zatem pytanie „czy robimy online, czy offline” pozostanie. Zapewne odpowiedź na nie będzie często jednym z pierwszych zadań briefu.

Jedno na pewno się zmieni. Online’owe wersje konferencji dramatycznie skrócą się. Już teraz są za długie. Wystarczy obejrzeć prezentacje firm na tegorocznych targach CES (większość jest na YouTube). Rozbiegówka, początek, przedstawienie najczęściej trwa tak długo, że ma się ochotę wyłączyć film lub przynajmniej przewinąć go.  

W naszym badaniu pytaliśmy o to, jak długo powinna trwać konferencja online. Ponad jedna trzecia odpowiedzi wskazuje na maksimum 30 minut. Czego nas to uczy? W następnym badaniu dodamy jeszcze dwa przedziały – do 10 minut i do 20 minut. Zobaczymy jak wtedy ułożą się odpowiedzi. 

Konferencje prasowe online ilustracja slajdy

Wybrane slajdy z prezentacji InsightOut Lab dotyczącej raportu „Dziennikarze i konferencje online” 

Spokojnie, spokojnie – tradycyjne wrócą na pewno. Ludzie to stadne bestie. Chcemy spotykać się, rozmawiać, zobaczyć co słychać u innych. Prawie 70% dziennikarzy brakuje teraz właśnie tych możliwości. Odważni, którzy jako pierwsi zorganizują tradycyjne konferencje będą mieć na pewno ogromną frekwencję.

A hybrydy? Tak, będą. Będą musiały jednak zderzyć się z innymi oczekiwaniami widowni na miejscu i tej oglądającej wydarzenie na ekranie laptopa lub smartfona. Organizując takie wydarzenie trzeba będzie dokładnie zastanowić się na User Experience każdej z tych grup.

Czytajcie raport i już teraz myślcie czy i jak będzie organizować konferencje online, czy offline.

Tutaj znajdziecie link do naszej przykładowej konferencji online.