Sakata

Sakata

Taste of Nature

Międzynarodowa konferencja na temat konsumpcji brokułów, zorganizowana dla japońskiej firmy Sakata. 

 

 

Strategia 

Podczas gdy Polska jest 5. największym eksporterem brokułów w Europie, przeciętny Polak zjada tylko 300 g brokułów rocznie, czyli 15 razy mniej niż przeciętny Brytyjczyk. Jednym z powodów jest to, że do tej pory nie było silnego lidera na polskim rynku, który by zjednoczył producentów, dystrybutorów i przetwórców żywności w celu zwiększenia konsumpcji brokułów. 

Z rozwiązaniem przyszła firma Sakata, światowy lider w hodowli i produkcji nasion i sadzonek warzyw. Firma zdecydowała się przenieść miejsce dorocznej Konferencji nt. Konsumpcji Brokułów z Hiszpanii do Polski. 

Głównym wyzwaniem projektu było nagłośnienie i zorganizowanie tego wydarzenia. Kolejnym dużym krokiem było rozpoczęcie szeroko zakrojonej kampanii edukacyjnej i promowanie korzyści zdrowotnych brokułów wśród polskich konsumentów. Wszystkie te inicjatywy miały na celu wspieranie celów sprzedażowych Sakaty i zachęcanie do nawiązywania nowych kontaktów biznesowych. 

Strategia public relations była realizowana poprzez działania w trzech głównych obszarach: biznes, nauka i styl życia

Kontekst biznesowy koncentrował się wokół rosyjskiego zakazu dotyczącego polskich owoców i warzyw. 

Aspekt stylu życia w promocji brokułów skupiał się na korzyściach zdrowotnych i wykorzystywał:
- wiedzę doświadczenie jednego na najlepszych dietetyków (zarówno podczas konferencji, jak i w publikacjach prasowych).
- współpracę z uznanym szefem kuchni, którego przepisy na brokuły zostały opublikowane zarówno w mediach, jak i na stronie internetowej konferencji. 

Dodatkowo, w trakcie konferencji zorganizowaliśmy pokaz gotowania na żywo. 

Znaczenie konferencji zostało podkreślone poprzez staranny dobór patronów konferencji, wybranych spośród uznanych i dobrze znanych instytucji. Wydarzenie uzyskało dalsze wsparcie polskich i zagranicznych naukowców reprezentujących różne dyscypliny: biochemię, rolnictwo, gospodarkę i marketing FMCG. 

 

Realizacja i kreacja 

W pierwszym etapie projektu, który koncentrował się na działaniach przedeventowych, pozyskaliśmy:
- patronat 7 instytucji, w tym Ambasady Japonii w Polsce i organizacji rolniczych,
- wsparcie ekspertów z USA (dr Elizabeth Jeffery), Wielkiej Brytanii (dr David Hughes), Rosji (prof. Jurij Pavlenko) i Polski (prof. Henryk Mruk, dr Małgorzata Desmond, dr Paweł Szymczak).

Wyprodukowaliśmy i opublikowaliśmy następujące materiały:
- materiały konferencyjne, prezentowane z uwzględnieniem aktualnej sytuacji gospodarczej i zawierające opinie ekspertów (np. uznanego analityka sektora rolnego), podkreślające znaczenie tego wydarzenia;
- treści edukacyjne, promujące korzyści zdrowotne brokułów i zwiększające spożycie warzyw.

Dodatkowo, zaprojektowaliśmy stronę internetową konferencji, która zawierała informacje zarówno o samym wydarzeniu, jak i o brokułach w ogóle. Koordynowaliśmy także proces rejestracji uczestników, rezerwacji miejsc noclegowych i transportu dla gości z całego świata.

Drugi etap projektu koncentrował się na samym wydarzeniu. Byliśmy odpowiedzialni m.in. za kontakt z dziennikarzami i koordynację wywiadów z ekspertami. Na sugestię agencji, wszyscy przedstawiciele mediów biorący udział w konferencji otrzymali prezent - nasiona z Sakaty i doniczkę do uprawy roślin. 

Nasz zespół otrzymał zadania: 

  • planowania i inscenizacji wydarzenia, w tym zapewnienia cateringu, wystrój, multimedia oraz organizacja tłumaczeń symultanicznych, 
  • koordynacji pokazu gotowania na żywo, prowadzonego przez czołowego polskiego szefa kuchni; każdy gość miał okazję spróbować dań z brokułów, co oznaczało, że niemal 300 posiłków musiało być serwowanych jednocześnie, 
  • zwiększenia konsumpcji brokułów w Polsce; w ramach działań promocyjnych zbudowano unikatową jadalną dekorację: największą w Europie ścianę brokułów składającą się z 600 warzyw; podobna ściana medialna z 200 warzyw była również jednym z najważniejszych punktów konferencji, 
  • zorganizowania wycieczki polowej dla gości w celu obejrzenia eksperymentalnych upraw i poznania różnych odmian brokułów i metod produkcji. 

Trzeci etap projektu skupiał się na promocji wydarzeń w mediach, publikowaniu informacji prasowych i tworzeniu materiałów edukacyjnych skierowanych do mediów lifestylowych (np. "Czy jesteś w ciąży? Jedz brokuły!"). 

 

Wyniki i efekty 

Dzięki promocji inicjatywy w mediach konferencja cieszyła się dużym zainteresowaniem, a w wydarzeniu uczestniczyło około 300 gości z Polski i zagranicy. Wydarzenie otrzymało wsparcie 7 instytucji, wśród których znalazły się m.in.: Ambasada Japonii, Agencja Rynku Rolnego, Narodowy Instytut Żywności i Żywienia, Polska Izba Handlu, Instytut Badawczy Ogrodnictwa. Konferencja cieszyła się poparciem 8 partnerów medialnych (wzrost o 60% w stosunku do pierwotnych założeń), takich jak Warzywa, Forum Żywności i Handel w Polsce

 

youtube play