VOLKSWAGEN

Volkswagen napędza elektromobilność w Polsce

Nasz projekt jest nastawiony na poszukiwanie insightów wspierających komunikację oraz budowanie wizerunku marki Volkswagen jako lidera w obszarze elektromobilności w Polsce. Dzięki podejmowanym działaniom edukacyjnym walczymy ze stereotypami na temat samochodów elektrycznych. W naszych działaniach edukacyjnych wspiera nas zespół analityczny Insightout Lab, który zarówno aktywnie analizuje i dostarcza treści budujących świadomość w zakresie aut elektrycznych, jak i przełamuje stereotypy Polaków na temat tych aut. 

 

Wszelkie działania związane z projektem „Volkswagen napędza elektromobilność w Polsce”, na początku 2020 r., zostały poprzedzone głębokim researchem obejmującym analizę badań i publikacji medialnych ukazujących się w źródłach polskich i zagranicznych, przeprowadzenie wywiadów z ekspertami i pracownikami Volkswagena, rozmowami z użytkownikami i nie-użytkownikami aut elektrycznych oraz z przedstawicielami mediów. 

W ten sposób stworzyliśmy i aktualnie tworzymy obraz elektromobilności widziany oczami dziennikarzy, influencerów i konsumentów i dowiedzieliśmy się, że jest on zdominowany przez stereotypy.

W takiej sytuacji na pierwszy plan wysunęła się potrzeba wnikliwej i dobrze zaplanowanej edukacji. Postanowiliśmy oprzeć nasz plan działania właśnie na aktywnościach bogatych w informacje przełamujące stereotypowe podejście do elektromobilności oraz na badaniach, które stały się dla nas kluczowym źródłem informacji pozwalającym na identyfikację newralgicznych obszarów wymagających podjęcia działań edukacyjnych. Pozyskaliśmy wiele cennych insightów i przygotowaliśmy listę kontrargumentów. Badania są realizowane regularnie, a ich analizy są kanwą do dalszych działań.

Cele: 

Badania i research przeprowadzone przed rozpoczęciem projektu pozwoliły nam określić dwa główne cele, wokół których skupiały się nasze późniejsze działania.

  • Po pierwsze, chcemy zmieniać sposób myślenia dziennikarzy i społeczeństwa na temat samochodów elektrycznych.
  • Po drugie chcemy kreować wysoki udział marki Volkswagen w debacie publicznej na temat elektromobilności.

Działania:

Raporty i analizy serwisu InsightOutLab.com 

Stereotypy związane z elektromobilnością stały się dla nas punktem wyjścia dla projektu. Stworzyliśmy bazę kluczowych tematów, które systematycznie poruszamy na łamach serwisu InsightOutLab.com. Podstrona „Elektromobilność” to niezależne źródło danych, analiz i wizualizacji na temat elektromobilności. Regularnie publikujemy tam raporty i analizy konfrontujące stereotypy z faktami.  Do dzisiaj przeprowadziliśmy 22 badania, na podstawie których powstało tyle samo raportów oraz ponad 70 bardziej szczegółowych analiz. Stanowią one największą w Polsce publicznie dostępną bazę wiedzy na temat postaw społecznych wobec aut zasilanych prądem, ich właścicieli oraz kluczowych aspektów „elektrycznych” zmian w motoryzacji. 

Rzetelna wiedza zebrana podczas naszych badań stanowi ważny element wzmacniania wiarygodności przekazu  oraz buduje wizerunek marki Volkswagen jako eksperta i edukatora na rynku samochodów elektrycznych.

Po dwóch latach działań opublikowaliśmy obszerny raport z dotychczasowych badań i analiz, przeprowadzonych w latach 2020-22. Stanowi on bazę wiedzy na temat nastrojów Polaków, ich rosnącego zainteresowania ekologią i nowymi technologiami. Pobierz raport

 

Publikacje w aplikacji Akademia Szkoleń

Wyniki naszych badań wraz z opracowaniami są udostępniane pracownikom marki Volkswagen za pośrednictwem wewnętrznej aplikacji Akademia Szkoleń. Nasze raporty i analizy rozbudowują ich wiedzę na temat samochodów elektrycznych i dostarczają im argumentów ułatwiających klientom podjęcie decyzji zakupowej. Są też wykorzystywane w prezentacjach ekspertów Volkswagena oraz w kampaniach natywnych.

Podcasty Elektrycznie Tematyczni

Stale poszerzamy content edukacyjny, czego przykładem jest nasz cykl podcastów „Elektrycznie Tematyczni”, prezentujący m.in.: wyniki naszych badań. Do udziału w nagraniach zapraszamy autorytety i najciekawsze osobowości z branży motoryzacyjnej i nowych technologii. Nasi goście zabierając głos w dyskusji, dzielą się z nami swoją wiedzą i bogatym doświadczeniem.

Wyprodukowaliśmy już 41 odcinków, a od 2022 roku podcast przygotowywany jest również w wersji wideo, z publikacją w serwisie YouTube

Członkostwo w Polskim Stowarzyszeniu Paliw Alternatywnych

Aktywnie działamy w Polskim Stowarzyszeniu Paliw Alternatywnych (PSPA). To największa organizacja branżowa kreująca rynek elektromobilności w Polsce i w regionie CEE, której InsightOut Lab jest członkiem.

Efekty: 
Według raportu Press-Service przygotowanego na koniec marca 2022 r. od kwietnia 2020 r. na temat naszych badań i analiz powstało 1000 publikacji, a projekt jest nadal rozwijany. 96% z nich miało wydźwięk pozytywny, a 37% - neutralny. Ich zasięg wyniósł 332 431 279, z czego 96% to zasięg organiczny. AVE zweryfikowany był równy 5 972 459 zł.

Podcast Elektrycznie Tematyczni szybko pojawił się na liście rekomendacji Apple Podcast w kategorii „Motoryzacja”.

Jesteśmy laureatami następujących nagród:

1. Dwie statuetki w plebiscycie ,,Złote Spinacze” za projekt ,,Volkswagen napędza elektromobilność” (w kategorii „Media Relations” oraz kategorii specjalnej, „Research&Insight”).

2. Złote wyróżnienie PRGN Awards 2020 w kategorii „komunikacja konsumencka – produkty” dla projektu ,,Volkswagen napędza elektromobilność w Polsce”

3. Srebrne wyróżnienie PRGN Awards 2020 w kategorii „content marketing i SEO” dla projektu „Volkswagen napędza elektromobilność w Polsce”

youtube play